fbpx

Het RIVM en het landelijke Outbreak Management Team (OMT) geven groen licht om op aangepaste schaal en op veilige wijze de cosmetische behandelingen te hervatten. Huidkliniek COSMED volgt hiermee de RIVM- en OMT-richtlijnen op om reguliere zorg weer langzaam op te starten, als ook de adviezen en standpunten in deze van onze wetenschappelijke vereniging (NVPC) en die van de vergelijkbare tandheelkundige medische groep.

 

Artsen van Huidkliniek COSMED behoren tot de contactberoepen en hebben een uitzonderlijke kennis van infectiepreventie. Zij zijn opgeleid om infectiepreventiemaatregelen te begrijpen en na te leven. Cosmetische behandelingen zoals gebruik van Botox, fillers en ooglidcorrecties kunnen weer voorzichtig met de juiste maatregelen worden gestart.

De beschermende maatregelen en richtlijnen over de handelswijze van artsen en personeelsleden van Huidkliniek COSMED worden hieronder toegelicht. Wij houden ons strikt aan de maatregelen en wij vragen onze cliënten de regels zorgvuldig na te leven.

Onze maatregelen

·        De bekende maatregel geldt nog steeds. Het “geen hand schudden beleid” in de klinieken blijft van kracht.

 

·        Er wordt zoveel mogelijk op afspraak gewerkt. We vragen cliënten niet zonder afspraak binnen te lopen.

 

·        In wandelgangen en personeelsruimtes houden alle medisch specialisten en medewerkers 1,5 meter afstand tot patiënten en tot elkaar.

 

·        Alleen gezonde artsen en medewerkers, zonder klachten van hoesten, neusverkoudheid, keelpijn en/of koorts en zonder andere personen met vergelijkbare klachten in de thuisomgeving, werken in de kliniek en met de cliënten. Voor aanvang van iedere werkdag wordt dit uitgevraagd.

 

·        Indien een arts of medewerker klachten meldt, wordt de hiervoor opgestelde lokale procedure gevolgd en zal de agenda van de betreffende arts worden verzet. Iedere cliënt wordt van tevoren op de hoogte gebracht indien deze situatie zich voordoet.

 

·        Voor en na het contact met de cliënt wordt handhygiëne toegepast door het wassen van de handen met zeep en door het gebruik van handalcohol.

·        Behandelaren dragen handschoenen tijdens elke behandeling. Handschoenen worden direct na de behandeling uitgetrokken en hierna wordt handhygiëne uitgevoerd, voordat de omgeving verder wordt aangeraakt.

Afspraak maken   

·        Cliënten die telefonisch of via social media een afspraak maken krijgen standaard de belangrijke vraag “Heeft u last van koorts, hoesten, neusverkoudheid en of keelpijn of heeft iemand met wie u in een huis woont deze verschijnselen? Indien dit niet het geval is kan de afspraak worden ingepland. Wanneer dit wel het geval is, kan er helaas geen afspraak worden gepland.” Er kan pas een afspraak worden gemaakt op het moment dat er sprake is van herstel van (ziekte)verschijnselen; cliënt moet tenminste 24 uur klachtenvrij zijn.

·        Cliënten die online een afspraak maken, worden ingelicht via de bevestigingsmail.

Maatregelen in de kliniek  

·        In de wachtkamer wordt een onderlinge afstand van 1,5 meter gehouden. Dit betekent praktisch dat cliënten precies op afgesproken tijdstip moeten komen, alleen moeten komen.

 

·        Het verspreiden van druppels uit de mondkeelholte speelt een grote rol speelt bij de verspreiding van het Coronavirus, daarom geldt tijdens iedere behandeling binnen de 1,5 meter dat arts en cliënt niet onnodig met elkaar spreken. Dit wordt van tevoren aan de cliënt toegelicht.

 

·        Er zijn maximaal 3 personen tegelijkertijd aanwezig in de behandelruimte en hierbij wordt een afstand aangehouden van 1,5 meter.

 

·        De normaal gehanteerde tijd tussen de behandelingen worden verruimd

 

·        De kamers en tastvlakken worden gedesinfecteerd.

Richtlijnen voor cliënten 

·        Huidkliniek COSMED neemt extra beschermende maatregelen, daarnaast vragen we jou de onderstaande richtlijnen na te leven wanneer je de kliniek binnenkomt. Zo
zijn we in staat alle cliënten op een veilige en verantwoorde wijze te ontvangen.

 

·        We vragen je de afspraak te verzetten als je hoest, niest, smaak-en reukverlies,
keelpijn of koorts hebt. Ook indien er andere personen in de thuisomgeving zijn met dergelijke klachten.

 

·        We willen je verzoeken om alleen naar de behandeling te komen, wanneer je toch iemand meeneemt zullen we verzoeken of deze persoon buiten (als het kan in de auto)
wil wachten, om zo te zorgen dat het niet te druk wordt in onze wachtkamers.

 

·        We vragen je niet te vroeg en niet te laat te komen. Als ook alleen naar de geplande
afspraak te komen zodat onze wachtruimte niet te druk wordt.

 

·        Toch te vroeg aanwezig in de kliniek? We vragen je in de auto (indien dit mogelijk is)
te wachten. Dit geldt ook voor diegene die een cliënt na behandeling ophaalt.
Iedereen dient zich aan het principe van social distancing te
houden.

 

·        Direct voor aanvang van de behandeling wordt nogmaals de risico-inventarisatie op
de klachten doorgenomen (temperatuur kan ook worden opgemeten indien nodig).
Bij een vermoede van verhoging wordt kenbaar gemaakt dat de afspraak niet door
kan gaan. Een vervolgafspraak is pas mogelijk als de ziekteverschijnselen tenminste
24 uur niet meer aanwezig zijn.

 

·        Je wordt verzocht gebruik te maken van desinfecterende hand gel bij binnenkomst.

 

·        Het aantal zitplaatsen in de wachtruimte hebben we beperkt, zodat we 1,5 meter
tussenruimte kunnen waarborgen.

 

·        We stemmen de agenda’s zodanig af, dat het nooit te druk is in de kliniek.

 

·        Ons personeel neemt voldoende afstand van jou en van elkaar.

·        Onze artsen en medewerkers zijn voorzien van beschermingsmiddelen (mondmaskers,
beschermbrillen en handschoenen) en geven je even geen hand.

 

·        We vragen je bij voorkeur thuis naar de wc te gaan om op deze manier een
contactoverdracht tussen cliënten te voorkomen.

 

·        Onze medewerkers maken meermaals per dag deurklinken, balies, en dergelijke schoon.

·        We vragen je om je behandeling met gepaste contanten of met de pin te betalen. Het
pinapparaat wordt na ieder gebruik gedesinfecteerd.

Heb je vragen over de beschermende maatregelen die Huidkliniek COSMED heeft getroffen of heb je vragen over de richtlijnen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij staan we voor je klaar!

 

Hopelijk tot snel in de kliniek!

Lieve groet,
Anne Aaldering namens het team van Huidkliniek COSMED

Categorieën: Overig

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten