Corona update Huidkliniek COSMED: per 18 december 2021 

 

Onze kliniek valt onder de medische contactberoepen en blijft daardoor geopend. Alle behandelingen met uitzondering van de schoonheidsbehalingen en de permanente make-up behandelingen gaan door. 

 

Voor iedereen die bij ons een schoonheidsbehandeling of permanente make-up behandeling heeft gepland tot 14 januari: de afspraak komt helaas te vervallen en het team van Huidkliniek COSMED neemt telefonisch contact met je op om deze te verzetten. 

 

Cadeaubonnen en producten kunnen nog steeds besteld en opgehaald worden in de kliniek. Voor vragen zijn wij bereikbaar via 0316-209004 of via info@huidkliniekcosmed.nl.

 

Blijf positief, blijf gezond, steun elkaar en hopelijk tot snel in de kliniek!

 

Met warme groet,

Anne Aaldering & Team Huidkliniek COSMED

 

Onze maatregelen

De beschermende maatregelen en richtlijnen over de handelswijze van artsen en personeelsleden van Huidkliniek COSMED worden hieronder toegelicht. Wij houden ons strikt aan de maatregelen en wij vragen onze cliënten de regels zorgvuldig na te leven.

·        ·        Het dragen van een mondmasker is verplicht.

·        Er wordt zoveel mogelijk op afspraak gewerkt. We vragen cliënten niet zonder afspraak binnen te lopen.

·        In wandelgangen en personeelsruimtes houden alle medewerkers 1,5 meter afstand tot cliënten en tot elkaar.

·        Alleen gezonde medewerkers, zonder klachten van hoesten, neusverkoudheid, keelpijn en/of koorts en zonder andere personen met vergelijkbare klachten in de thuisomgeving, werken in de kliniek en met de cliënten. Voor aanvang van iedere werkdag wordt dit uitgevraagd.

·        Indien een medewerker klachten meldt, wordt de hiervoor opgestelde lokale procedure gevolgd en zal de agenda van de betreffende behandelaar worden verzet. Iedere cliënt wordt van tevoren op de hoogte gebracht indien deze situatie zich voordoet.

·        Voor en na het contact met de cliënt wordt handhygiëne toegepast door het wassen van de handen met zeep en door het gebruik van handalcohol.

·        Behandelaren dragen handschoenen tijdens elke behandeling. Handschoenen worden direct na de behandeling uitgetrokken en hierna wordt handhygiëne uitgevoerd, voordat de omgeving verder wordt aangeraakt.

Afspraak maken   

·        Cliënten die telefonisch of via social media een afspraak maken krijgen standaard de belangrijke vraag “Heeft u last van koorts, hoesten, neusverkoudheid en of keelpijn of heeft iemand met wie u in een huis woont deze verschijnselen? Indien dit niet het geval is kan de afspraak worden ingepland. Wanneer dit wel het geval is, kan er helaas geen afspraak worden gepland.” Er kan pas een afspraak worden gemaakt op het moment dat er sprake is van herstel van (ziekte)verschijnselen; cliënt moet tenminste 24 uur klachtenvrij zijn.

·        Cliënten die online een afspraak maken, worden ingelicht via de bevestigingsmail.

Maatregelen in de kliniek  

·        In de wachtkamer wordt een onderlinge afstand van 1,5 meter gehouden. Dit betekent praktisch dat cliënten precies op afgesproken tijdstip moeten komen, alleen moeten komen.

 

·        Het verspreiden van druppels uit de mondkeelholte speelt een grote rol speelt bij de verspreiding van het Coronavirus, daarom geldt tijdens iedere behandeling binnen de 1,5 meter dat behandelaar en cliënt niet onnodig met elkaar spreken. Dit wordt van tevoren aan de cliënt toegelicht.

 

·        Er zijn maximaal 3 personen tegelijkertijd aanwezig in de behandelruimte en hierbij wordt een afstand aangehouden van 1,5 meter.

 

·        De normaal gehanteerde tijd tussen de behandelingen wordt verruimd.

 

·        De kamers en tastvlakken worden gedesinfecteerd.

Richtlijnen voor cliënten 

·        Huidkliniek COSMED neemt extra beschermende maatregelen, daarnaast vragen we jou de onderstaande richtlijnen na te leven wanneer je de kliniek binnenkomt. Zo zijn we in staat alle cliënten op een veilige en verantwoorde wijze te ontvangen.

 

·        We vragen je de afspraak te verzetten als je hoest, niest, smaak-en reukverlies, keelpijn of koorts hebt. Ook indien er andere personen in de thuisomgeving zijn met dergelijke klachten.

 

·        We willen je verzoeken om alleen naar de behandeling te komen, wanneer je toch iemand meeneemt zullen we verzoeken of deze persoon buiten (als het kan in de auto) wil wachten, om zo te zorgen dat het niet te druk wordt in onze wachtkamers.

 

·        We vragen je niet te vroeg en niet te laat te komen. Als ook alleen naar de geplande afspraak te komen zodat onze wachtruimte niet te druk wordt.

 

·        Toch te vroeg aanwezig in de kliniek? We vragen je in de auto (indien dit mogelijk is) te wachten. Dit geldt ook voor diegene die een cliënt na behandeling ophaalt. Iedereen dient zich aan het principe van social distancing te houden.

 

·        Direct voor aanvang van de behandeling wordt nogmaals de risico-inventarisatie op de klachten doorgenomen (temperatuur kan ook worden opgemeten indien nodig). Bij een vermoede van verhoging wordt kenbaar gemaakt dat de afspraak niet door kan gaan. Een vervolgafspraak is pas mogelijk als de ziekteverschijnselen tenminste 24 uur niet meer aanwezig zijn.

 

·        Je wordt verzocht gebruik te maken van desinfecterende hand gel bij binnenkomst.

 

·        Het aantal zitplaatsen in de wachtruimte hebben we beperkt, zodat we 1,5 meter tussenruimte kunnen waarborgen.

 

·        We stemmen de agenda’s zodanig af, dat het nooit te druk is in de kliniek.

 

·        Ons personeel neemt voldoende afstand van jou en van elkaar.

·        Onze medewerkers zijn tijdens de behandeling voorzien van beschermingsmiddelen (mondmaskers, beschermbrillen en handschoenen) en geven je even geen hand.

 

·        We vragen je bij voorkeur thuis naar de wc te gaan om op deze manier een contactoverdracht tussen cliënten te voorkomen.

 

·        Onze medewerkers maken meermaals per dag deurklinken, balies, en dergelijke schoon.

·        We vragen je om je behandeling met pin of gepaste contanten te betalen. Het pinapparaat wordt na ieder gebruik gedesinfecteerd.

Heb je vragen over de beschermende maatregelen die Huidkliniek COSMED heeft getroffen of heb je vragen over de richtlijnen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij staan voor je klaar!

 

Hopelijk tot snel in de kliniek!

Lieve groet,
Anne Aaldering namens het team van Huidkliniek COSMED

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om je de beste surfervaring mogelijk te maken. Als je doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of je klikt op "Accepteren" hieronder dan ben je akkoord met deze instellingen.

Sluiten