Pigment behandeling

Veel mensen hebben last van pigmentvlekken. Dit zijn donkere verkleuringen van de huid die een ontsierend beeld kunnen geven. Pigmentvlekken kunnen door meerdere oorzaken ontstaan. En elke pigmentvlek ziet er anders uit, qua grootte, kleur en diepte van het pigment. Dit maakt dat geen enkele behandeling hetzelfde is. Heb jij last van pigmentvlekken? Dan is een pigment behandeling mogelijk de oplossing voor jou!

Wat zijn pigmentvlekken?

Pigmentvlekken zijn donkere verkleuringen van de huid en kunnen over het hele lichaam ontstaan. De verkleuringen ontstaan omdat er extra pigment wordt aangemaakt. Er zijn verschillende factoren die de aanmaak van dat extra pigment bevorderen, zoals zonlicht (uv-straling).

Pigment heeft meerdere functies, zoals het beschermen van de huid tegen o.a. uv-straling. Pigmentcellen maken pigment aan en voeren dit af naar de hoornlaag (de bovenste huidlaag). In sommige gevallen is de pigmentverdeling onregelmatig en dan ontstaan er pigmentvlekken.

Pigmentvlekken verwijderen

Hoe ontstaan pigmentvlekken?

Pigmentvlekken kunnen door verschillende oorzaken ontstaan zoals:

– zonlicht (uv-straling)

– hormonale schommelingen

– huidveroudering

– ontsteking na bijvoorbeeld acne

– ziekte zoals auto-immuunziekte

GRATIS ADVIESGESPREK

Voorafgaand aan de behandeling vindt er bij Huidkliniek COSMED eerst een GRATIS en vrijblijvend adviesgesprek plaats met onze huidtherapeut. Tijdens dit gesprek wordt je hulpvraag goed besproken en krijg je alle informatie en uitleg over jouw behandelplan op maat. Dit plan bestaat uit de behandelmogelijkheden, producten en de prijs. Zo weet je vooraf precies waar je aan toe bent.

DE PIGMENT BEHANDELING

Voor de behandeling van pigmentvlekken gebruiken we in onze kliniek lasertherapie en chemische peeling. Afhankelijk van jouw wens en jouw huid wordt één van deze therapieën of een combinatie van beide toegepast. Daarnaast maakt een goed productadvies met de juiste werkzame stoffen deel uit van het gehele behandelplan.

PERSOONLIJK BEHANDELPLAN

Voor pigmentvlekken bestaat geen standaardbehandeling. Iedereen is anders en daar hoort een individuele aanpak bij met een persoonlijk behandelplan. Om te bepalen welke behandelmethode het meest effectief is wordt er gekeken naar de ernst van de pigmentvlekken en de klachten. Maar ook de leeftijd, leefstijl en de vermoedelijke oorzaak hebben daarbij een belangrijke rol.

Wanneer je kiest voor een pigment behandeling bij Huidkliniek COSMED, kies je voor de zekerheid van betrouwbare apparatuur, goed opgeleide professionals en dus een veilige en effectieve behandeling.

Waarom Huidkliniek COSMED?

Bij Huidkliniek COSMED gaat het ons helemaal om jou! We vinden het belangrijk om goed naar jou en jouw wensen te luisteren en je zo efficiënt mogelijk te helpen. Zowel wat betreft onze oplossingen als onze service, (na)zorg en kosten. Daarom is elke behandeling of behandelingstraject bij ons helemaal op maat.

GRATIS EN VRIJBLIJVEND ADVIESGESPREK

HBO OPGELEIDE HUIDTHERAPEUT

MEEST EFFECTIEVE EN BETROUWBARE APPARATUUR

Tarief

Kijk voor de tarieven op onze tarieven pagina.

Wil jij weten wat we voor jou kunnen betekenen? Plan dan een gratis en vrijblijvend adviesgesprek met onze huidtherapeut. Tijdens dit gesprek wordt jouw hulpvraag goed besproken en krijg je alle informatie en uitleg over de behandeling. Zo weet je vooraf precies waar je aan toe bent.

We staan je ook graag te woord via 0316 – 20 90 04

Mooi jezelf zijn verdien je!